Marketing Analysis

Data ger oss insikter om människors beteenden online. När du förstår beteenden kan du också börja påverka deras beslut. Genom att ständigt experimentera med och anpassa din kommunikation kan du öka din konverteringsgrad och nå dina effektmål snabbare.

Öka konverteringsgraden och generera fler leads

För att säkerställa att dina digitala kommunikationsinsatser får de resultat du vill ha behöver du bygga dina kampanjer och aktiviteter på data. Då kan du observera hur din målgrupp faktiskt tillgodogör sig budskapet.

Analysverktyget Marketing Analysis förenklar denna process. Applikationen följer er marknadsföring med kontinuerligt uppdaterad information från marknadens mest använda sociala medier på en gemensam plats.

All data på en plats

Samla information ifrån marknadens mest använda sociala medier. Marketing Analysis består av en paketerad marknadsanalys med Power BI som analysverktyg. Historisk data lagras i en Azure sql-databas.

Datakällor, tex:

  • Hemsida (Google Analytics)
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Nyhetsbrev (tex Mailchimp, Apsis)

Dra snabba slutsatser genom visuella dashboards

Följ er digitala kommunikation på ett överskådligt sätt med Marketing Analysis.

  • Överblick över de siffror du är mest intresserad av att följa
  • Visuell dashboard vars innehåll du själv anpassar
  • Jämför data från olika plattformar
  • Fördjupa dig i data genom drill down-funktioner
  • Skapa rapporter och dela dashboards för ökad förståelse inom organisationen

Jag berättar gärna mer om hur du får ut mer av dina kommunikationsinsatser!

Kontaktperson

Johannes Gustafson
Johannes Gustafson
Telefonnummer: 0766-32 06 03

Genom att skicka formuläret samtycker du till vår Privacy Policy.