EasyStar Affärssystem
– en paketerad lösning som stöttar din tillväxt

Nytt affärssystem på 8 veckor

Med implementationspaketet EasyStar får du en heltäckande implementation av Dynamics 365 Business Central steg-för-steg. Från grundutbildning, datamigrering, workshops, säkerställande av processer och slutligen stöd vid driftstart – allt till ett fast, budgeterbart pris.

I EasyStar har vi paketerat ett av marknadens ledande affärssystem för tillväxtföretag, Microsoft Dynamics 365 Business Central, tillsammans med vår långa erfarenhet av implementationer inom handel och grossist-verksamheter.

Vårt implementationspaket EasyStar bygger på en effektiv och välbeprövad leverans av Business Central på 8 veckor. I paketeringen har vi utgått från handelns standardprocesser och tagit fram färdiga lösningar som möter branschens unika behov.

  • Allt du behöver, inte mer, till ett fast pris
  • Branschstandard anpassad efter organisationens behov
  • Börja enkelt och växla upp när behoven ökar
  • Välbeprövad och tydlig implementationsmetodik
  • Gedigen utbildning inom inköp, försäljning, lager och ekonomi

Utöver vårt grundpaket EasyStar kan du lägga till paket för utökad funktionalitet inom handel och ekonomi vid behov.

En heltäckande steg-för-steg implementation

I alla EasyStar-projekt arbetar vi utifrån en genomarbetad projektmetodik. Vi hjälper dig steg-för-steg från behovsanalys och grundutbildning till startklar systemlösning. Checklistor, metodstöd och tydliga interna överlämningar gör att du kan vara trygg att allt löper som planerat, på överenskommen tid och budget.

Vi ser till att anpassa utbildningen mot hur respektive användare ska arbeta i systemet – från grundutbildning, till inriktad utbildning inom inköp, försäljning, ekonomi och lager. Utbildningen sker både på plats och via länk. Efter utbildningen säkerställer vi att era processer i affärssystemet är på plats och fungerar inför driftstart. Slutligen ingår det en timbank av driftstartstöd som kan avropas direkt vid driftstart och upp till en månad efteråt – helt efter vad som passar verksamhetens behov.

Gastropartner: Snabbare implementering utan specialanpassningar

När Gastropartner skulle byta affärssystem var det allra viktigaste att verksamheten skulle kunna sätta igång så fort som möjligt och därför var det en stor fördel att börja i ett helt nytt system, utan tekniskt ”bagage” med data och statistik som behövde överföras. Med bara sex månader till att Gastropartner skulle lansera sin verksamhet skulle systemet komma på plats. Valet föll på EasyStar-uppsättningen av Business Central med standardflöden. En uppsättning som visat sig särskilt gynnsam för företag som börjar från scratch och där man i hög grad kan dra nytta av best practice.

Vi har gått från en omsättning på 0 kronor i juni, till att fem månader senare omsätta över fyra miljoner per månad.

Hasan Akay, delägare Gastropartner

Betala för det du behöver – inte mer

Med EasyStar betalar du för den funktionalitet du behöver, inte mer. Välbeprövade leveransmodeller gör att vi kan vi ge dig ett fast pris för att leverera ditt nya affärssystem, inklusive utbildning och uppsättning inom inköp, försäljning, lager och ekonomi. Efterhand kan du enkelt komplettera lösningen när verksamhetens behov förändras. Med alla tjänster i molnet är det lätt att skala upp lösning allt eftersom ditt företag fortsätter växa. Säker uppbackning av alla data och automatiska uppdateringar gör att du kan sova gott om nätterna.

Hur klarar vi det här? Det är väldigt tydligt vad som ingår och inte. När du köper EasyStar köper du ett standardsystem där ni anpassar ert sätt att arbeta utefter hur Dynamics 365 Business Central är uppbyggt. Då kan ni dra nytta av en lösning anpassad efter handelsföretags utmaningar och behov. Nyckeln till framgång är att vi tillsammans kör standard fullt ut.

Funkar inte standard fullt ut för er verksamhet finns alltid möjlighet att genomföra kundunika anpassningar.

EasyStar – nytt affärssystem på 8 veckor

Adult blond blur 1509426

Implementationspaket EasyStar

Heltäckande implementation av Dynamics 365 Business Central steg-för-steg. Komplett med grundutbildning, datamigrering, workshops, säkerställande av processer och slutligen stöd vid driftstart – alltihop till ett fast pris. Fast pris: 169 000 kr

EasyStar tillägg & utökad funktionalitet

Tillägg: Fri support

Med vårt samarbetsavtal får du tillgång till vår seniora supportavdelning som hjälper dig att komma rätt med supportärenden. Du får även tillgång till vår kundportal. Pris: från 1 600kr

EasyStar tillläggsappar

Tillägg: Elektronisk fakturahantering

ExFlow Business Central är en certifierad tilläggsmodul för elektronisk fakturahantering i BC. Till skillnad från många andra lösningar kräver ExFlow ingen integration. Pris: från 47 500 kr

Tillägg: System för frakt- och transportadministration

LogTrade erbjuder molnbaserat system för heltäckande transportadministration vilket ger dig möjlighet att hantera många kunder och stora volymer på ett lätt sätt. Pris: från 35 000 kr

Tillägg: Business Intelligence & dataanalys

Power BI är ett analysverktyg från Microsoft för att hämta in, bearbeta, visualisera och tillgängliggöra information. Med färdiga rapporter integrerade i Business Central. Pris: från 10 000 kr

Tillägg: Utgående fakturor och EDI-koppling

Golden EDI erbjuder en flexibel lösning för att hantera utgående fakturor som säkerställer att alla mottagare får sina fakturor i rätt format som t.ex. SVEFAKT eller Peppol. Pris: från 35 000 kr

Så funkar Business Central – Microsofts youtube-kanal

Nyfiken på att veta mer?

Fyll i formuläret så berättar jag gärna mer om hur Orango kan hjälpa dig att framtidssäkra din verksamhet med EasyStar!

Kontaktperson

Medarbetare Mikael Mansson
Mikael Månsson
Telefonnummer: 0709-32 50 77

Genom att skicka formuläret samtycker du till vår Privacy Policy.