Bison – kärnan i grossistverksamheten

För att möta grossisternas höga krav krävs ett pålitligt, flexibelt och framförallt transaktionståligt system i ett långsiktigt partnerskap. Det är precis det vi erbjuder.

Affärssystemet för grossisten inom färskvaror eller järn- och bygghandeln

För dig som är grossist inom färskvaror eller järn- och bygghandeln är det särskilt viktigt med ett system som kan hantera de tuffa utmaningar som din verksamhet måste hantera dagligen.

Med full kontroll över systemet och djup verksamhetskunskap kan vi erbjuda en mycket konkurrenskraftig lösning genom affärssystemet Bison. Allt i en paketering som tilltalar dig som vill fokusera på kärnverksamheten:

  • Branschanpassad funktionalitet
  • Hög prestanda med tolerans för stora transaktionsvolymer
  • Uppgraderbart standardsystem med stor anpassningsbarhet
  • Molnlösning (SaaS) via private cloud
  • Modernt, klientlöst och webbaserat användargränssnitt

Bison och Fellowminds konsulter fortsätter efter mer än 20 år spela en central strategisk roll för vår verksamhet.

Rickard Kemfors VD på Panduro Hobby

Låt behoven styra

Fellowmind äger och utvecklar Bison vilket ger våra konsulter möjlighet till total kontroll över systemet och dess processer. Ni får ett eget team som är experter  hur just era affärsprocesser fungerar i affärssystemet. Med god kunskap om både system och verksamhet kan kundteamet hjälpa och stödja i det dagliga arbetet, ge väl underbyggda förslag förbättringsmöjligheter samt genomföra förbättringsprojekt.

När ska du välja Bison?

  • Du bedriver grossist- och handelsverksamhet med inslag av enklare produktion och eventuellt egna butiker.
  • Du verkar i järn- och bygg, färskvaror eller liknande branscher.
  • Du har unika verksamhetsprocesser där du önskar fullt stöd från ditt ERP.
  • Du vill ha tillgång till branschspecifik funktionalitet från ett uppgraderbart standardsystem.
  • Du vill kunna passa in ERP-systemet efter verksamheten utan att varken tappa prestanda eller möjlighet till framtida uppgraderingar.
  • Du önskar en molnlösning (SaaS) så du varken behöver tänka på hårdvara, drift, säkerhet eller back-up.
  • Du kräver ett modernt webbaserat användargränssnitt för att slippa hantera installation och underhåll av klienter.

Vill du veta mer?

Vi på Fellowmind har över 20 års erfarenhet av att implementera smarta systemlösningar för företag inom partihandel och färskvarubranschen. Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig välja rätt är du varmt välkommen att höra av dig till Jens Mattsson!