
Blogginlägg
E-handlare
Global Trade
Grossist & partihandel
D365 Finance and Operations
Affärssystem
Amazon – är ditt företag redo?
Under fjärde kvartalet 2017 växte Amazon med 37 % jämfört med samma...
Att sälja sina varor över hela världen är i dag både lättare och svårare än någonsin. Digitaliseringen har gett svenska företag en enorm möjlighet att expandera utomlands men samtidigt har den också bidragit till att göra konkurrensen sylvass – även på hemmaplan i Sverige.
Det finns många exempel på svenska handelsföretag som lyckats etablera sina varumärken globalt – men tillvägagångssätten har skiljt sig åt. Några sätter upp konsignationslager hos lokala återförsäljare, andra etablerar egna dotterbolag och somliga använder sig av dropshipping via ett distanshandelsföretag.
Orango har bidragit med såväl goda råd som med systemstöd i flera globala utrullningar och känner till för- och nackdelarna med de olika tillvägagångssätten.