5 mest lästa posterna under 2018 för NAV/Business Central

Här hittar du våra 5 bloggposter som fått flest visningar under 2018. Just den här listan innehåller artiklar med koppling till affärssystemet Dynamics NAV, numera känt som Business Central.

5 Mest Lasta Posterna 2018 Nav Blur

När ett nytt år börjar ägnas en hel del tid åt att sammanfatta och reflektera över det gångna året. En tillbakablick kan ge många värdefulla insikter och en riktning för vilka förändringar som bör ske under kommande år. När jag reflekterar över 2018 är bloggen en naturlig del att gå tillbaka till.

Det är alltid intressant att se vilka inlägg som fått mest läsningar och i det här inlägget har jag därför samlat våra 5 bästa bloggposter från 2018. En tydlig trend vi kan se är e-handelsspåret som kniper hela 3 av 5 platser på topplistan!

Här kommer årets segrare i visningar:

1. Lageromsättningshastighet, servicegrad och andra KPIer du som e-handlare bör ha koll på för att lyckas

I takt med att e-handeln ökar och utvecklas blir det viktigare att hålla full koll på siffrorna i din verksamhet. Kanske är det då inte så konstigt att vår mest lästa artikel under 2018 är just en bloggpost där vi listar 5 KPIer som vi ser som viktiga för e-handlare att hålla koll på för att lyckas.

Klicka här för att läsa Lageromsättningshastighet, servicegrad och andra KPIer du som e-handlare bör ha koll på för att lyckas.

2. Undvik riskerna med manuell hantering på ekonomiavdelningen

För ekonomiavdelningen är tid ofta en bristvara. En vanlig orsak är de många manuella arbetsmoment som finns. Dessa tar inte bara mycket tid i anspråk utan är också en källa till fel och dubbelarbete. I den här artikeln lyfter vi fram just de risker som manuellt arbete ofta för med sig till ekonomiavdelningen.

Klicka här för att läsa Undvik riskerna med manuell hantering på ekonomiavdelningen

3. Fem tips för e-handelsföretag i expansionsfas

Digitaliseringen förändrar våra konsumtionsmönster, samtidigt som e-handeln breder ut sig. I den här bloggposten delar vi med oss av 5 vanliga problem som vi märkt att våra e-handelskunder ofta möter i samband som deras verksamheter expanderar.

Klicka här för att läsa Fem tips för e-handelsföretag i expansionsfas

4. Nya tider och gamla affärssystem, så påverkas ditt handelsföretag

Hur ofta behöver du byta affärssystem och hur vet man egentligen när det är dags? I den här artikeln diskuterar vi 3 utmaningar som är vanliga i företag som sitter kvar i gamla systemlösningar. Känner du igen dig i några av dem? Då kanske det är dags för er att kika på vilka möjligheter som finns för just er verksamhet.

Klicka här för att läsa Nya tider och gamla affärssystem, så påverkas ditt handelsföretag

5. 7 råd till dig som ska välja ett nytt affärssystem för din e-handel

Att välja rätt affärssystem för din verksamhet är inte det enklaste. Själva projektet är ett stort förändringsarbete som påverkar många delar av verksamheten. Och utöver det handlar det också om att hitta det system som är rätt för just er. I den här bloggartikeln har vi listat 7 råd för e-handlare som är på jakt efter ett nytt affärssystem.

Klicka här för att läsa 7 råd till dig som ska välja ett nytt affärssystem för din e-handel

Lösningar med D365 Business Central/NAV