Orango | Webinar 3 mars: Optimera lagret med automatiserade inköp –…

Webinar 3 mars: Optimera lagret med automatiserade inköp – såhär kommer du igång

De senaste årens snabba globalisering och digitalisering innebär att distribuerande företag behöver vara snabbare än någonsin, ha större produktutbud och kunna leverera på kundernas efterfrågan. Att automatisering och optimering därmed är två trender som bara kommer att växa sig starkare under 20-talet är nog få som ifrågasätter.

Webinarbild lageroptimering allman

Men hur gör man för att se till att lagret levererar optimalt? Vore det möjligt att höja servicegraden och samtidigt minska lagernivåerna? Hur kan du automatisera inköpsprocessen för att bli så effektiv som möjligt?

I det här webinaret går vi igenom lageroptimeringens 1:1. Vad du har att vinna, hur det går till och vad som krävs för att komma igång med automatiserade inköp.

Vi tar upp och går igenom koncept såsom:

  • Efterfrågeprognostisering, säsongsvariationer och kampanjer
  • ABC-analys och lagerplanering
  • Leverantörshantering, ledtider, produktionscykler och konsten att fylla upp containrar
  • Automatiserad påfyllning och optimerade inköp

Vi kikar på vad affärssystemet kan göra och slutligen hur EazyStock kan ta dig till optimala lagernivåer så att du alltid kan leverera i tid utan kostsamma överlager.

Presentatör: Julia Montgomery, Customer Success Manager på EazyStock

Datum: tisdag 3 mars

Tid: 13:30 – 14:15

Anmälan

Vill du läsa mer om lageroptimering?

Lösningar med D365 Business Central/NAV

  • Smedbo

    Smedbo

    D365 Business Central/NAV

    Grossist & partihandel

  • Kund Dackforum

    Däckforum

    D365 Business Central/NAV

    Grossist & partihandel