Webinar 7 mars: Full kontroll över dina serviceavtal med rätt IT-stöd

För service- och underhållsbranschen är automatisering en viktig del i arbetsprocessen. Hela flödet från felanmälan till fakturering av underhåll, via serviceorder och planering, kan idag automatiseras i hög utsträckning. Det gäller såklart både planerat och oplanerat underhåll. Automatiseringen sparar tid men minskar även administration och manuella fel.

4ps_webinar_190307

I det här webinaret kommer Orangos Christoffer Gustafsson att gå igenom grunderna i affärssystemet Microsoft Dynamics 365 Business Central med tillägget 4PS för företag inom projekt och service. Just denna gång kommer fokus att ligga på den funktionalitet som riktar sig mot verksamheter inom service, reparation och underhåll. Se gärna även vårt tidigare webinar där vi går igenom projekthantering för större entreprenader inom exempelvis bygg eller installation.

Vi kommer att kika på följande processer:
• Försäljning med anbud eller offerthantering
• Skapande av servicejobb. Service kan initieras från flera olika håll, exempelvis planerade jobb från ett servicekontrakt eller akut inkommande jobb, exempelvis felsökning eller reparation.
• Planering av service
• Mobil servicehantering
• Fakturering/orderavslut och uppföljning

Tid: 09.00-09.45

Webinaret lämpar sig både för dig som redan använder ett affärssystem specifikt utvecklat för bygg, installation och service, såväl som för dig som är nyfiken på vad det innebär. 4PS Construct är en tilläggslösning som bygger på Microsoft affärssystem Dynamics NAV/Dynamics 365 Business Central.

Vi håller på i max 45 min och avslutar med möjlighet för dig att ställa frågor till Christoffer.

Anmälan

Syns det inget anmälningsformulär precis ovanför denna textrad? Klicka då här!

Lösningar med 4PS Construct