Daniel Vesterberg om NAV-etableringen i Stockholm

Daniel Vesterberg 11

I förra veckan meddelades det att Orango gör en nyetablering inom Dynamics NAV i Stockholm för att möta kundernas krav på närvaro kring huvudstaden. Med anledning av det ställde bloggen ett par frågor till affärsområdeschefen för Dynamics NAV, Daniel Vesterberg (bilden).

Thomas Laine leder arbetet med att bygga upp Orangos NAV-verksamhet i Stockholm. Vad blir första uppgifterna för Thomas?
Initialt ska Thomas fortsätta den marknadsbearbetning vi nyligen inlett i Stockholmsområdet. Parallellt med det pågår en rekryteringsprocess för att utöka med fler erfarna NAV-konsulter. Dessutom tar han löpande hand om alla de förfrågningar som inkommer från potentiella nya kunder.

Annonser där ni söker nya konsulter har gått ut senaste veckan. Vilka profiler är ni ute efter?
Vi har två spår. Dels letar vi efter erfarna verksamhetskonsulter inom Dynamics NAV som är vana vid att jobba mot kund och har en säljande personlighet. Dessutom letar vi efter lösningsarkitekter med en mer teknisk kunskap. Vi tar emot ansökningar löpande och tjänsterna finns utannonserade på sidan för lediga tjänster på orango.se.

Hur ser du på kundunderlaget, finns det utrymme för ytterligare en NAV-leverantör i Stockholm?
Ja, absolut. Eftersom vi över tid fått en hel del förfrågningar från regionen är det strategiskt viktigt att få en ökad närvaro i Stockholm. Vårt unika standardiserade NAV-erbjudande Easy Star är populärt i södra Sverige och vi är säkra på att det kommer att tas emot väl även längre norrut.

Orango är en ledande NAV-leverantör i södra Sverige. Hur ska ni jobba för att sprida kunskapen från Skånekontoren till Stockholm?
Stockholmskontoret ska inte ses som en isolerad del av företaget utan snarare som en förlängd arm av den verksamhet vi bedriver i Skåne. Det kommer att finnas ett tätt samarbete mellan de olika kontoren och vi kommer aldrig att göra avkall på den kvalitet vi levererar. Därför är det extra viktigt att vi rekryterar rätt personer till NAV Stockholm och att dessa passar in i den företagskultur vi står för där laget prioriteras före jaget.

Lösningar med Microsoft Dynamics NAV