Välkommen, Jens Påhlsson!

Jens Påhlsson är ny på Orango sedan ett par månader tillbaka. Han ansvarar för vår nysatsning på befintliga kunder, som vi kallar Customer Success. Hemsidan tog tillfället i akt och ställde ett par frågor till Jens för att lära känna honom bättre

Img 8807

Vem är Jens Påhlsson?

Jag är uppväxt utanför Halmstad men bor numera i Dalby utanför Lund tillsammans med sambo, son och hund. Gillar att grilla, vistas i skogen och naturligtvis spendera tid med familjen. Har hunnit fylla år 32 gånger.

Hur kommer det sig att du sökte dig till Orango?

Orango är ett spännande tillväxtföretag som värnar om medarbetarna men samtidigt sätter kunden i centrum. Att få arbeta med Microsofts produkter med de synergieffekterna som finns mellan ERP, CRM, BI och så vidare lockade också.

Vad gjorde du senast?

Jag har de senaste sex åren jobbat i konsultbranschen med affärssystemet Jeeves. Senaste rollen var Regionchef med ansvar för konsulter och kunder i Malmöregionen.

Du har varit på Orango i ett par månader, beskriv första tiden!

Det är en härlig atmosfär inom bolaget och jag känner mig otroligt välkommen. De idéer och tankar jag har värderas vilket jag uppskattar. Dessutom är det roligt att träffa alla nya kollegor och även en del som jag arbetat med under en lång period tidigare.

Beskriv din utbildningsbakgrund!

Jag är IT-tekniker i grunden. Har ett flertal utbildningar inom ledarskap och kommunikation. Jag trodde ett tag att jag skulle bli problemlösare i tredje världen och började därför läsa Internationella Relationer. Kom ganska snabbt underfund med att detta var ett intresse och inte något jag skulle vilja arbeta med.

Berätta något om dig som inte så många känner till! 

Jag är en datorspelsfantast som legat högt rankad på ett flertal First Person Shooter-spel under tonåren och några år till. Eller rättare sagt många år till.