Orango på pallplats i stor årlig kundnöjdhetsundersökning

För femte året i rad placerar Orango sig bland de fem bästa företagen i Sverige på att leverera verksamhetsnära IT, denna gången på tredje plats. 

Lisa Birghammar2

– Det som är extra trevligt med den här rankingen är att den baseras på kundernas åsikter. Men kundnöjdhet är en färskvara och vi tänker inte slå oss till ro. Vi har för avsikt att fortsätta med att sätta våra kunder i fokus och leverera verksamhetsnytta åt dem varje dag, säger Katarina Pärsson från Orangos Customer Success-avdelning.

Undersökningen från Radar visar på att svenska IT-leverantörers genomsnittliga kundnöjdhet ökar marginellt jämfört med föregående år men att skillnaden mellan toppen och botten på rankingen ökar markant. 

– Det är viktigare än någonsin att välja rätt affärssystem och partner för sin verksamhet, säger Katarina Pärsson.

Logo Customer Value 2017 500

Radars rapport bygger på Nordens största kundnöjdhetsundersökning inom IT. Över 100 IT-leverantörer har betygsatts av sina kunder i fyra olika kategorier.

Vill du veta mer om undersökningen och rapporten? Kontakta Hans Werner (073-539 15 51), VD och mediakontakt hos Radar Ecosystem Specialists.